• „Pożegnamy przedszkole, pokłonimy się szkole (…)”

• – uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018 w kl. „0”

21 czerwca w kl. „0” odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018. Na tę okoliczność przybyli rodzice wszystkich przedszkolaków oraz p. dyrektor M. Tolak. Przedszkolaki przygotowały występ artystyczny żegnający przedszkole - witający szkołę.

Młodsze dzieci, które zostają jeszcze na rok w przedszkolu pożegnały swoich kolegów z klasy wzruszającymi piosenkami i wierszykami. Nie zabrakło wspomnień z całego roku oraz wspólnej zabawy przy piosence „Gdy szedł wrzesień…”  Przedszkolaki życzyły swoim starszym kolegom wielu sukcesów w I klasie oraz wręczyły im upominki w postaci długopisów ścieralnych.

Wszystkie dzieci zarówno te, które ukończyły przedszkole jak i te, które będą uczęszczały do klasy „0” w przyszłym roku, otrzymały dyplomy wzorowego przedszkolaka oraz nagrody książkowe. Oprócz dzieci zostali również nagrodzeni dyplomami rodzice, którzy przez dwa lata byli zaangażowani w życie przedszkola i swoją postawą oraz czynami wspomagali realizowanie działań wychowawczych w klasie.

Przedszkolaki z uśmiechniętymi buziami pożegnały rok szkolny i ruszyły na wakacje. Do zobaczenia 1 września zerówkowicze!

• Zakończenie roku szkolnego 2017/18

• 22 czerwca, jak niemal w każdej szkole w Polsce odbyła się uroczystość rozdania świadectw, dyplomów i nagród. Zakończył się rok szkolny 2017/2018 i nikomu go nie było żal. Żałowali jedynie uczniowie klasy III, którzy musieli pożegnać się ze swoją wychowawczynią p. Danutą Niewińską.
            W naszej szkole najlepszymi z najlepszych okazali się: Antonina Łęcka, Martyna Wiśniewska, Helena Lotarska, Nikola Raszczyk i Julia Malinowska.
            Byli uczniowie najlepiej oszczędzający w SKO, młodzi wolontariusze i najlepsi sportowcy. Znalazł się też uczeń, Łukasz Matusiak, który miał 100% frekwencję.  Przebieg uroczystości dokumentują zdjęcia w galerii fotografii, zapraszamy.

• Zakopane

• Dzień 5

Zaczęliśmy spacerem Doliną Białego do Czerwonej Przełęczy. Po krótkiej, ale bardzo intensywnej wspinaczce, zdobyliśmy Sarnią Skałę. Potem zeszliśmy do Doliny Strążyskiej. Wielką atrakcją był wodospad Siklawica. Przez cały dzień towarzyszył nam widok na Giewont. I tak niestety pożegnaliśmy się z górami. Serdecznie dziękujemy naszej pani przewodnik, Renacie Piekar, za pięć dni wspaniałych wrażeń, za przeżyte przygody i cudne widoki.

• Dzień 4

Z przystanku Zazadnia wybraliśmy się na Rusinową Polanę. W drodze odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Jaworzynskiej - Królowej Tatr. Na Rusinowej podziwialiśmy najpiękniejsze tatrzańskie widoki. Mieliśmy też okazję z bliska obserwować pracę bacy wypasającego stado owiec. Spragnieni dalszej wędrowki wspięliśmy się na Gęsią Szyję. Zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do pensjonatu.

• Zakopane

• Dzień 3

Rankiem zwiedziliśmy Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. Potem podziwialiśmy Zakopane z Gubałówki, gdzie wjechaliśmy kolejką. Chwile refleksji przeżyliśmy na Cmentarzu na Peksowym Brzyzku. Wiele radości przyniósł nam wjazd kolejką linową na Wielką Krokiew. Ten pełen wrażeń dzień zakończyliśmy już tradycyjnie wizytą na Krupówkach.

• Dzień 2

Ruszamy z miejscowości Kiry. Czeka nas 6,5 km "spaceru" Doliną Kościeliską do schroniska na Hali Ornak.
            W drodze mijamy kolejne bramy skalne. Obserwujemy sposób wytwarzania oscypków. Grupa najważniejszych ochotników wspina się po stromej drabinie do jaskini Smocza Jama. 37 m pokonujemy po łańcuchach. Dzień zakończyliśmy spacerem i zakupami na Krupówkach.

• Wycieczka do Zakopanego - relacja z wycieczki

• Dzień 1

1 czerwca 2018 r. zaczęliśmy naszą przygodę z górami.
            Wyruszyliśmy z Kyźnic przez Dolinę Jaworzynki do Przełęczy pod Kopami. Przez Halę Ģąsienicową dotarliśmy do Schroniska Murowaniec. Po krótkim odpoczynku wspinaliśmy się do Czarnego Stawu Gąsienicowego. Ten wyczerpujący dzień zakończyliśmy zabawami ruchowymi w pensjonacie.

• Dzień Patrona

• 8 czerwca 2018 r. po raz 10 świętowaliśmy nadanie naszej szkole imienia Ireny Kwinto.
            Uczniowie z klasy V czytali młodszym koleżankom i kolegom z przedszkola i nauczania początkowego baśnie i legendy naszej patronki. Natomiast klasy IV-VII i oddziały gimnazjalne obejrzały prezentację multimedialną o życiu i twórczości Ireny Kwinto. Potem odbył się konkurs wiedzy o naszej patronce pt. "Awantura o Irenę Kwinto" prowadzony przez Martynę Wasiewską, Izę Woźniak i Patrycję Kosecką.
            W konkursie wzięły udział dwie drużyny.
            Drużyna BIAŁYCH to uczniowie z oddziałów gimnazjalnych - Natalia Kania, Maria Kobylańska i Julia Kwiatkowska.
            Drużyna CZERWONYCH to uczniowie z klasy VII - Zuzanna Chamot, Rafał Plakwicz i Patryk Nowocień.
            Walka była dość wyrównana niemniej jednak szala zwycięstwa przechyliła się na stronę uczniów z klasy VII, co potwierdziło jury w składzie: p. A. Langowska, Kamil Węglewski i Fabian Pych.
            Wszystkim uczniom nagrody wręczyła pani dyrektor Małgorzata Tolak.

• Wycieczka do Gdańska

• 4-5 czerwca 2018r. klasy gimnazjalne wybrały się na dwudniową wycieczkę do Gdańska.

Dzień pierwszy to przede wszystkim relaks:

Rejs wodolotem na Westerplatte

Spacer po Starówce

Pobyt w ESCAPE ROOM ENIGMAT (cztery grypy zmagały się z zagadkami w czterech pokojach:

Skarb Gdańskich Korsarzy

Korsarze gdańscy ukryli gdzieś cenny łup. Odnajdź go i przekaż prawowitym spadkobiercom, w przeciwnym wypadku dosięgnie cię królewska klątwa…

Cela Śmierci

Zostałeś skazany na śmierć. Masz ostatnią szansę wydostać się z celi i udowodnić swoją niewinność.
            Możesz też pozostać i dać odprowadzić się w ostatnią podróż twojego życia…

Alicja w Krainie Czarów

Czy Kraina Czarów istnieje? Czy Alicja odkryła swojego wroga? Pomóż rozwikłać tę zagadkę, inaczej i tobie grozi  śmiertelne niebezpieczeństwo

Zombie Apokalipsa

W wyniku badań naukowców nad znalezieniem lekarstwa hamującego rozwój nowotworów zostaje stworzony wirus, który przemienia ludzi w żarłoczne zombie. Macie 60min na odnalezienie antidotum oraz uratowanie siebie i całej ludzkości.

Wieczór na Sopockim Molo

Dzień drugi to niesamowite lekcje historii:

Zwiedzanie Muzeum II Wojny Światowej

Stocznia Gdańska i Pomnik Poległych Stoczniowców

• ”zaWODY dla AFRYKI”

• Czy wyobrażasz sobie, że wstajesz rano i idziesz 6 km, by przynieść wodę dla całej rodziny?

Czy zdajesz sobie sprawę jak trudne może być życie bez dostępu do czystej wody?

Celem Projektu Edukacyjnego UNICEF „zaWODY dla AFRYKI” było:

a) Przekazanie uczniom wiedzy na temat znaczenia wody w życiu człowieka,

b) Uświadomienie dzieciom i młodzieży, iż są regiony świata, gdzie dostęp do wody jest ograniczony, c) Kształtowanie wśród młodego pokolenia postaw proekologicznych związanych z oszczędzaniem wody.

Nauczyciele realizujący projekt:

Katarzyna Steffen-Białek, Elżbieta Galanek , Danuta Niewińska

Pani Elżbieta Galanek z klasami 4-6 szkoły podstawowej przeprowadziła lekcje pt. "Homo Aquatus" - człowiek istota wodna oraz "Dar wody", dzieci wykonały także Kodeksy Oszczędzania Wody, które zdobiły przez wiele dni korytarze szkoły i uczyły dzieci postaw proekologicznych.

Koordynator p. Katarzyna Steffen-Białek przy współpracy wychowawcy klasy III p. Danuty Niewińskiej  przeprowadziła zajęcia z dziećmi z klasy III szkoły podstawowej. Uczniowie wzięli udział w zajęciach: "Woda źródłem życia" oraz "Czysta woda na wagę złota". Podczas zajęć wykorzystano karty pracy stworzone przez koordynatora, filmy edukacyjne przesłane przez UNICEF. Uczniowie wykonali także w grupach filtry do oczyszczania wody. Radości nie było końca, kiedy z filtrów popłynęła czysta woda. Na koniec nauczyciel przeprowadził interaktywny quiz za pomocą aplikacji Plickers. Uczniowie z wszystkimi zadaniami poradzili sobie doskonale.

Zajęcia dodatkowo zostały przeprowadzone na zajęciach rozwijających z geografii w klasach III gimnazjum.

Udział w akcji zapewnił dzieciom wiele pozytywnych przeżyć i emocji, ale także sporo wzruszeń. Stał się pretekstem do przemyśleń na temat naszego stosunku do wody. Uczniowie mieli okazję przekonać się, jak wielkim przywilejem jest nauka w szkole, której pozbawione są dzieci np. w Somalii wiele godzin dziennie spędzające na poszukiwaniu wody. Dziękujemy UNICEF za propozycję tak pięknej akcji.

• Dzień Rodziny w kl. "0"

• W ramach ubiegania się naszej placówki o certyfikat „Szkoły Wiernej Dziedzictwu”, dzieci z klasy „0” przygotowały przedstawienie bajki - autorstwa patronki naszej szkoły - Ireny Kwinto, pt. „Biały Wrzos”.

Przedstawienie zostało wystawione w dniu 25 maja przy okazji Dni Rodziny. Bajka o małej, niewidomej księżniczce zaklętej w białego kwiatka spotkała się z wielką aprobatą oraz zachwytem ze strony rodziców.

Mali aktorzy wcielili się w postacie ożywionej przyrody, np. wody, trzcin, Władcy Tysiąca Jezior i Promienistego Władcy Słońca, które w bajkach I. Kwinto odgrywają kluczową rolę.  Na przedstawieniu można było spotkać również Syrenę, Księcia, Młodego Leśnika oraz wiele zwierzątek, np. ptaszki, jelonka i sarny. Wszystkie postacie odznaczały się wiarygodnością poprzez autentyczność w odgrywanych rolach i przebrania w profesjonalnie przygotowane stroje.

Dzieci, aby okazać moc gorących uczuć oraz wdzięczność wobec swoich rodziców wyśpiewały piosenki o tematyce rodzinnej, tj. „Mama to skarb” oraz „Święto Taty”. Oprócz piosenek były również wiersze, prezenty oraz słodki poczęstunek.

Tekst: Ilona Pieniak

• Mistrzostwa Pierwszej Pomocy w Morągu

• 27 kwietnia 2018

Mistrzostwa Pierwszej Pomocy w Morągu

Udział w zawodach wzięli:

Gabriela Stanisławowska, Aleksandra Sójka, Igor Nadziak, Sylwia Gurgielewicz, Piotr Gill, Natalia Klimek

Opiekunem naszego projektu była: Krystyna Stapurewicz

Na mistrzostwach znajdowało się aż 9 stacji, które  musieliśmy wykonać. Było bardzo dużo wyzwań takich jak: poparzenia, resuscytacja, opiące się dziecko, podcięte gardło, odcięta ręka, palce,  złamana noga

Sędziami byli policjanci, Straż pożarna i osoby pracujące w szpitalu miejskim. Odwiedził nas także sam burmistrz Morąga. Zawody te były bardzo emocjonujące, zaaranżowano bardzo realistyczne zdarzenia.

Ostatecznie zajęliśmy V miejsce.